Cara cuba bertahan diri apabila diejek atau difitnah ! | Suke-Suki.. ^_^

Wednesday 7 May 2014

Cara cuba bertahan diri apabila diejek atau difitnah !


                              Assalamualaikumm..Today I want to share how the defensive when in jest or slandered .. Cehh !! *search goggle translate bole arr* hehehe...  Okey2..Semua orang pun pernah ada masalah ni kan dan mesti ade kann.. Aku tak lah berapa reti sangat dalam bidang-bidang ni..Tapi , kalau sikit-sikit tu boleh lhaa.. Okey-okey..Ni soalan pun kawan aku sendiri yang tanya ..WooW!! Dia transfer soalan tu kat aku ,sebab die tahu aku pun ada masalah tu jugakk..See?? Nampak tak permainan diaa...Hayuiii!!! 


                          Aku akan bagi tips2 yang aku guna pakai sendiri je ni..Hehe.. Aku harap korang boleh mempraktikkan sendiri yee.. 


~ Kalau orang tu ejek awak ~
- Buat do no jee..Biar die rase die macam cakap sorang2..

~ Kalau orang tu fitnah awak
- Sabar , dan  berfikir positif..

~ Kalau orang tu ejek awak ~
- Please,jangan lawan balik ,sebab semakin dilawan atau dilayan,semakin lame tempoh die ejek awk dan semakin panas membara lah hati awak..

~ Kalau orang tu fitnah awak ~
- Rileks , ingat pesanan yang Esa.."Barang siapa yang memfitnah sesama manusia,maka dosa ia lebih berat dari membunuh" 

~ Kalau orang tu ejek awak
- Fikir 'maybe die jeles dengan akuu kowt'

~ Kalau orang tu fitnah awak~
  -Jangan nangis! Kalau awak nangis, awak akan kelihatan lebih lemah yang disangka..Kalau nak nangis gak , nangis dalam hati sudaa.. :)

~ Kalau orang tu ejek awak~
- Fikir "Yes! Aku lebih matang dari dieorang ! " 


Okeyhh !! Last but not least ! Kalau ade orang yang cube ejek dan fitnah awak lagi .... Tembakk gunaaa senapangg gajahh teruss !! Kann senangg !!! Hihihi  Just kiddingg !!! :D 


2 comments:

  1. thnks dear bab follow.. okeyh dear :D

    ReplyDelete
  2. The part regarding the Fourth Amendment, though, stems from the way that Battelle called for -- and successfully received -- a restraining order without first notifying Southfork Security.
    The scales have tipped in favor of young knowledge workers creating a sellers' talent marked,
    according to Stan Smith, Director of Next Generation Initiatives
    at Deloitte. The monsters in the game have special abilities and different attacks at your disposal.



    Feel free to surf to my web page :: Dragons Rise of Berk Cheats

    ReplyDelete